המרכיבים העיקריים של קידום ושיווק ברשתות חברתיות?
רשתות חברתיות הן כבר מזמן לא רק רשתות חברתיות, אלא גם לוקיישנים מצוינים לפעילות עסקית. בפרט מתאימות פייסבוק, טיקטוק ואינסטגרם לעסקים קטנים שאין להם את המשאבים הנחוצים לפרסום בטלוויזיה או לשילוט חוצות. יחד עם זאת עדיין נדרשת השקעה – של כסף, לחברה שמספקת שירותי קידום ושיווק ברשתות חברתיות, או של זמן, כדי לעשות זאת בעצמכם. בכל מקרה כאן באתר תמצאו פירוט של המרכיבים העיקריים של השיווק כדי שתוכלו להפיק מקסימום תועלת מהרשת החברתית הרלוונטית עבורכם.
תוכן שמעודד מעורבות ואפילו הופך לוויראלי
הבסיס של קידום ושיווק ברשתות חברתיות הוא תוכן. ליתר דיוק תוכן שמצליח להתבלט בין אינספור הפוסטים, הציוצים והסרטונים שיש בכל מקום. דגש נוסף הוא עידוד למעורבות – קודם כל לייק, ורצוי מאוד גם תגובות ושיתופים. תוכן שמצליח לפצח את הקוד שמפעיל את הגולשים וגורם להם לשתף אותו בהמוניהם הופך לוויראלי, והרווח שלכם הוא פרסום מסיבי בלי שאתם תצטרכו להשקיע בכך כסף (כשכמובן בדרך זו העסק נחשף לעוד ועוד עיניים, כולל של לקוחות פוטנציאליים שלא היו שומעים עליו אלמלא אותו תוכן ויראלי).
פרסומות ממוקדות ואפקטיביות
מרכיב אפשרי נוסף במסגרת קידום ושיווק ברשתות חברתיות הוא קידום ממומן. חשוב להדגיש: תוכן אותנטי בפייסבוק, אינסטגרם, X (לשעבר טוויטר), יוטיוב וטיקטוק – כלומר תוכן שהגולשים בעצמם מפנים אליו זרקור מחמיא – הוא האפקטיבי ביותר. במקביל יש גם מצבים שבהם פרסומת מדויקת מחוללת פלאים. בפייסבוק למשל ניתן לקדם תוכן אורגני ולחשוף אותו לגולשים רבים, ויש כמובן גם מודעות – גם עם תמונות וגם עם וידאו – שעשויות לשפר את ביצועי העסק ולהציג יחס עלות תועלת משתלם מאוד.
קידום ושיווק ברשתות חברתיות באמצעות אינטראקציות נכונות עם מתעניינים
רשתות חברתיות הן לוקיישן מעולה לא "רק" להצגת תוכן בעל ערך מוסף ובכך למתג את העסק כמועיל, אלא גם לטובת אינטראקציות עם מתעניינים שיהפכו – לפעמים תוך זמן קצר ולפעמים גם בעתיד הרחוק יותר – ללקוחות משלמים. בהתאם חשוב לייצר אינטראקציות נכונות עם כל אדם שפונה אל העסק, בין אם באמצעות תגובה לפוסט או סרטון ובין אם במסנג'ר. חשובה לא פחות היא מהירות התגובה, ואם לעסק עצמו אין את המשאבים הנחוצים לצורך תגובה מידית, כדאי להפקיד את המלאכה בידי חברה שזו המומחיות שלה.