כללימחשביםשונות

שיווק באינטרנט – יתרונות הקידום האורגני והממומן

במאה ה-21 כמעט כל דבר שאנו מחפשים בחיים או צריכים עבורו מענה נעשה באמצעות מנועי החיפוש האינטרנטיים. האופציה הפופולארית ביותר הינה כמובן גוגל. שיווק באינטרנט נעשה במגוון פלרפוטרמות ואמצעים כאלה או אחרים. בין אם זה במנועי החיפוש, רשתות חברתיות כמו פייסבוק, אינסטגרם, פרסומות באתרי אינטרנט ועוד. האינטרנט הינו חלק בלתי נפרד מחיינו והטלפונים במציאות של ימינו הם ממש כמו חמצן לנשימה. כמעט כל הפעולות היומיומיות נעשות באמצעות הטלפון הסלולרי.

קידום אורגני, למה זה כדאי?

  1. שיווק האתר שלך באמצעות קידום אורגני בגוגל יגרמו לגולש להבין שבית העסק שלך הינו סמכות מובילה ואוטוריטה בתחום. באופן טבעי, אנחנו תמיד נפנה לתוצאות הראשונות בגוגל והן יתפסו בעינינו כאמינות, מהימנות ומקצועיות יותר, בהשוואה למתחרים שנמצאים בעמוד השני והלאה,  בין אם באופן מודע או לא. 
  1. הקידום האורגני אינו דורש השקעה כספית, בניגוד לקידום ממומן בפייסבוק, אינסטגרם, פרסומות באתר ואלטרנטיבות אחרות. בנוסף, אין צורך לשלם על ההקלקות של הגולש. אם הגולש נכנס לאתרך מספר פעמים דרך מנוע החיפוש, אין תעריף על כל הקלקה של הגולש. זאת בניגוד לאלטרנטיבות אחרות וקידומים שאינם אורגניים.
  2. התוצאות המושגות מן הקידום האורגני הינן יציבות ומחזיקות לטווח רחוק הרבה יותר בהשוואה לקידום ממומן ולא אורגני. גם אם ההשקעה בקידום הופסקה למשך מספר ימים, שבועות ואף חודשים, האתר שלך לא בהכרח יעלם ממנועי החיפוש ועדיין עלול להופיע בתוצאות גבוהות יחסית. לעומת זאת, בקידום ממומן הקידום הינו זמני בלבד ובהתאם לכמות הכסף הנשפכת על הפלטפורמה.
  1. אפילו ללא מילות מפתח ניתן להשיג תוצאות קידום טובות. מנועי החיפוש עשויי לקדם את אתרך אם האתר שלך מהווה ערך לגולשים ותועלת אפשרית.

קידום ממומן, למה זה כדאי?

  1. בשונה מקידום אורגני, הקידום הממומן מביא תוצאות מיידיות ועובד מייד בעת הפעלתו. אם יש צורך בתוצאות מיידיות ודחופות, כמו למשל במבצעים מיוחדים, קמפיינים פוליטיים, מצבי חירום וכו' הקידום הממומן יהיה רלוונטי הרבה יותר במקרים מהסוג הזה.
  2. ניתן לעקוב אחר הקמפיין והתקדמותו בכל זמן נתון. כך ניתן לדעת אם הפרסום הנעשה הינו אפקטיבי ולהפיק לקחים לקמפיין הממומן הבא. 
  3. הקידום הממומן יכול להיות מותאם לקהל יעד ספציפי ורלוונטי על פי הקריטריונים הבאים: גיל, מגדר, מגזר, אזור מגורים, תחומי עניין, דפים שהגולש עשה להם לייק, השפה אותה הוא דובר ועוד פרמטרים רבים. מעבר לכך, ניתן להגיע לרזולוציות מאוד נמוכות שרוב האנשים אינם מודעים אליהם כלל. 

 

Tags

Related Articles

Back to top button
Close
דילוג לתוכן