כללירפואה ובריאותשונות

אולטרסאונד גניקולוגי: מבט מקרוב על בריאות האישה

בתחום בריאות האישה, אולטרסאונד גינקולוגי ממלא תפקיד מכריע באבחון וניטור מצבים שונים. טכניקת הדמיה לא פולשנית זו הפכה להכרחית עבור אנשי מקצוע בתחום הבריאות ומטופלים כאחד. כאשר מדברים על בדיקה כזו, למעשה מדברים על הליך הדמיה אבחנתי. הוא כולל שימוש בגלי קול בתדר גבוה כדי ליצור תמונות מפורטות של מערכת הרבייה הנשית. זה יכול להתבצע בשתי שיטות שונות: transvaginal ו transabdominal. במקרה של האולטרסאונד הגניקולוגי הטרנס -וגינלי, המטרה היא לקבל תמונות של הרחם, החצוצרות, השחלות וצוואר הרחם. שיטה זו מספקת מבט מקרוב על איברי האגן, מה שהופך אותה שימושית במיוחד לאיתור חריגות או להערכת בריאות הרבייה.לעומת זאת, אולטרסאונד transabdominal כוללת את הנחת המתמר על הבטן התחתונה כדי לקבל תמונות של איברי האגן. 

מתי צריך לעשות אולטרסאונד גניקולוגי?

ישנם מספר מקרים בהם האולטרסאונד הגינקולוגי עשוי להיות מומלץ ואפילו חיוני. חלק מהסיבות הנפוצות ביותר כוללות מצבים כמו: 

  • מחזורים לא סדירים: אולטרסאונד יכול לעזור לזהות את הגורם למחזורי וסת לא סדירים, כגון חוסר איזון הורמונלי, תסמונת השחלות הפוליציסטיות (PCOS) או מחלות רקע אחרות.
  • כאבי אגן: נשים שחוות כאבי אגן בלתי מוסברים יכולות להבין טוב יותר את מקור הכאב על ידי בדיקת אולטרסאונד גניקולוגי. 
  • דימום חריג: אולטרסאונד יכול לעזור לקבוע את הגורם לדימום נרתיקי חריג, כגון שרירנים ברחם או פוליפים, אשר עשויים לדרוש טיפול נוסף.

היכן רצוי לעשות בדיקה כזאת?

אין ספק שהיום נשים יכולות לבחור היכן לעשות בדיקות שונות וביניהם גם בדיקת אולטרסאונד גניקולוגי. משמעות הדברים היא שאם גם את צריכה לעשות בדיקה כזאת, כדאי שתדעי שיש לא מעט אפשרויות שעומדות בפנייך. למשל, את יכולה לבחור לעשות את האולטרסאונד הגניקולוגי במרפאה ציבורית, בבית חולים או במרפאה פרטית. בשנים האחרונות לא מעט נשים בוחרות לעבור בדיקות כאלה אצל רופאים פרטיים, ובהחלט אפשר גם להבין מדוע. אצל רופא פרטי, ברוב המקרים, לא תצטרכי לחכות הרבה מאוד זמן עד לקבלת התור. בנוסף, ברוב המקרים הרופאים הפרטיים מאוד מקצועיים וגם מעניקים יחס נעים ומכובד לכל מטופלת, אז למה שתתפשרי על פחות מזה?

Tags

Related Articles

Back to top button
Close
דילוג לתוכן