בנייה, שיפוצים ותיווךחוק ומשפטרפואה ובריאות

התקנת רמפה למדרגות

העידן המודרני שאנו חיים בו, מציע מגוון רחב של פתרונות לאנשים שמתמודדים עם מגבלות פיזיות ונכויות שונות. אחד הפתרונות שניתן למצוא הן במבנים ציבוריים והן במבנים פרטיים שבהם מתגוררים נכים היא רמפה המותקנת על מדרגות הבית, הבניין או בסמוך למדרגות המובילות למבנה ציבורי כלשהו. מדובר על פתרון הנגשה חשוב מאוד המאפשר גם לאדם נכה תנועה חופשית כמו כל אדם אחר, הן בבית והן מחוצה לו.

מתי והיכן יש צורך להתקין רמפה למדרגות?

כאשר אדם מתמודד עם מגבלה פיזית שמגבילה את התנועה החופשית שלו והוא יושב בכיסא גלגלים, די ברור שעל מנת לאפשר תנועה חופשית מקסימלית בביתו, עליו למצוא פתרונות מותאמים. רמפה למדרגות מהווה פתרון יעיל מאוד לכל אדם המתגורר בבית שיש בו מדרגות. בין אם מדובר על מדרגות כניסה לבית ובין אם מדובר על מדרגות בתוך הבית. מעבר לכך, את הרמפות ניתן למצוא במגוון מבנים ציבוריים שונים. כיום בישראל כל עסק נדרש להיות נגיש לנכים וחלק מאותה נגישות לנכים היא ליצור רמפות במבנים בהם קיימות מדרגות וזאת כדי שאדם שיושב על כסא גלגלים יצליח להגיע למבנה באופן עצמאי ובצורה נכונה. רמפה לנכים עבור מדרגות פרטיות לרוב תהיה מתאימה לגרמי מדרגות קצרים בעוד שרמפות במבנים ציבוריים יתאימו לא פעם גם לגרם מדרגות גדול ורחב יותר.

ממה עשויה רמפה למדרגות?

לרוב רמפות יהיו מיוצרות מאלומיניום שהוא חומר בעל תכונות יעילות כגון: חומר די קל משקל ועל כן לא פעם ניתן לנייד את הרמפה ממקום למקום בהתאם לצורך. עמידות טובה ועל כן, יהיה אפשר להשתמש בה לאורך שנים ארוכות וטובות. מדובר על חומר גלם שניתן לסמוך על החוזק שלו. ישנם בתי עסק שבוחרים להתקין רמפה מדק או ממתכות עמידות אחרות.

ניתן למצוא כיום רמפה ניידת או רמפה קבועה, כאשר מדובר על רמפה המיועדת לשימוש ביתי וחשוב להבין מה ההבדל בין סוגי הרמפות המדוברות על מנת לקבל את ההחלטה הנכונה הנוגעת לבחירת הרמפה המתאימה.

רמפה ניידת לעומת רמפה קבועה

רמפה ניידת מאפשרת אפשרות של ניוד ועל כן, ניתן להשתמש בה גם ברכב וגם בכל מקום אחר שאדם מגיע אליו והוא לא נגיש. הרמפה הניידת היא רמפה מתקפלת שניתן לשלב אותה באופן קל ונוח במקומות רבים. הרמפה הקבועה לעומת זאת היא רמפה למדרגות אשר מתקינים באופן קבוע במקום כזה או אחר בהתאם לצורך. אין אפשרות לנייד את הרמפה ויש צורך לקבע אותה בצורה מקצועית ואיכותית על מנת שהיא תענה על מטרותיה.

כיצד מתקינים רמפה למדרגות?

התקנת רמפה למדרגות צריכה להתבצע לאחר שמבצעים מדידות מדויקות של השטח שבו עתידה הרמפה להיות מותקנת. חשוב לזכור כי בסופו של דבר תפקידה של הרמפה הוא לשמש אדם נכה ולקהל עבורו את הניידות בחיי היום יום שלו ועל כן, הבדיקות המקיפות שיש לבצע טרם מתקינים רמפה הן בדיקות חשובות מאוד. לא כדאי לנסות להתקין רמפה באופן עצמאי. חשוב להיעזר באיש מקצוע בעל ידע וניסיון בתחום, אשר יסייע לכם הן בבחירת הרמפה המתאימה בהתאם לצרכים העומדים על הפרק והן בהתקנת הרמפה בצורה בטוחה, מדויקת ואיכותית. לאחר שמבצעים את המדידות, ניתן לרכוש רמפה שמתאימה בגודלה, כאשר כיום ניתן לרכוש רמפה שמכינים מראש בהתאם למידות הנדרשות.

מעבר למידות השטח הרלוונטי לרמפה, חשוב מאוד לעקוב אחר ההוראות המקנות תו תקן מתאים לגבי זווית השיפוע של הרמפה וכן בהתאם לרוחב שלה. בצדדים של הרמפה צריכים להיות מותקנים בתי אחיזה והשיפוע יכול להיות עד כ8 אחוזים מגובה העלייה הנדרשת. בהתאם לתקן רוחב הרמפה צריך להיות 1.10 מטרים לפחות.

Related Articles

Back to top button
Close
דילוג לתוכן